Pompa ciepła i panele
Just another WordPress site

Przystawka sklada sie z ramy i kola napedowego z walem

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2018

Przystawka składa się z ramy i koła napędowego z wałem. Wały łączą się ze sobą przy pomocy łącznika. Dla koła napędowego wykopuje się dół, aby pas nie zaczepiał o ziemię, jak również dla ułatwienia nakładania pasa. Głębokość dołu powinna być o 10-12 cm większa od promienia koła, a szerokość winna wynosić potrójną szerokość koła. Brzeg dołu od strony maszyny winien być skośny i stopniowo wychodzić na powierzchnię, tak aby pomiędzy dnem dołu a nałożonym pasem była dostatecznie wolna przestrzeń. Na wale transmisyjnym w przedłużeniu łącznika osadzono sprzęgło zapadkowe, które. zabezpiecza maszynę na wypadek raptownego zatrzymywania się koni. Gdy konie zatrzymają się, koło z warem transmisyjnym w dalszym ciągu obraca się, natomiast kły sprzęgła ślizgają się po wycięciach wydając charakterystyczny dźwięk. Dla ustawienia kieratu wybiera się możliwie równe miejsce. Dla dolnych belek ramy wykopuje się dwa rowki takiej głębokości by górne powierzchnie belek równały się z powierzchnią ziemi. Następnie wkłada się w gniazda dużego koła zębatego wodzidła i obraca się w celu wypróbowania, czy kierat lekko obraca się i czy jest dobrze ustawiony. Przy prawidłowym ustawieniu kieratu końce wodzideł powinny być na jednakowej wysokości nad ziemią. Ustawiony w ten sposób kierat silnie umocowuje się. W tym celu dolne belki ramy zasypuje się ziemią i mocno ubija się ją, a ramę kieratu umocowuje się 4 kołkami. Wodzidła pomiędzy sobą ściąga się żelaznymi prętami. Po ustawieniu kieratu łączy się go z przystawką ustawioną również według poziomnicy. Przy nakładaniu pasa należy pamiętać o tym, że krawędzie koła pasowego bębna młocarni i koła przystawki winny być dokładnie równoległe, w przeciwnym wypadku pas będzie zsuwał się w jedną stronę i będzie spadał. Ustawiając koło napędowe należy osiągnąć taką pozycję, aby pas poszedł środkiem kół i nie ocierał się kołnierz koła młocarni. Długość pasa napędowego, a tym samym odległość koła pasowego przystawki od młocarni winna być taka, aby pas nie ślizgał się. Niepożądana jest również i zbyt duża odległość, gdyż wówczas pas nadmiernie zwisa bije. Celem uniknięcia uszkodzenia młocarni uruchamianie j ej przeprowadza się w ten sposób: ciągnąc ręką za pas obracamy koło i tym zmuszamy do ruchu wprzęgnięte konie; stopniowo, bez szarpnięć, doprowadzamy obroty młocarni do normalnej szybkości, a następnie stopniowo zaczynamy młocarnię obciążać. Najwięcej rozpowszechnionymi kieratami są: Nr 11/2 – z dwoma wodzidłami na dwa konie, Nr 2 – z czterema wodzidłami na cztery konie i Nr 3 – z trzema wodzidłami na sześć koni. [hasła pokrewne: blat kuchenny laminowany cena, budynek gospodarczy, ocieplenie poddasza wełną mineralną krok po kroku ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: blat kuchenny laminowany cena budynek gospodarczy ocieplenie poddasza wełną mineralną krok po kroku